Gepubliceerd op 01 april 2022

Nieuw werkgeversportaal per 1 april 2022

Met ingang van 1 april 2022 wordt het werkgeversportaal van PMA vernieuwd. Veel blijft hetzelfde, maar er is ook een aantal veranderingen.  

Wijzigen bedrijfsgegevens

In het nieuwe portaal kan de werkgever of het administratiekantoor een aantal gegevens zelf toevoegen, aanpassen of verwijderen:

  • Correspondentieadres
  • Contactgegevens (contactpersoon, telefoonnummer, e-mailadres)
  • Factuurcommunicatie (afwijkend e-mailadres voor communicatie over de factuur, meer informatie volgt later dit jaar)

Afhandeling mutaties

In het oude portaal worden mutaties niet direct verwerkt. Ze komen eerst in een mutatielijst, waar ze moeten worden goedgekeurd. Deze tussenstap is er straks niet meer. In het nieuwe portaal worden mutaties namelijk direct verwerkt. Als werkgever of administratiekantoor kunt bij het onderdeel ‘overzicht verwerkingen’ terugzien wat er is gebeurd (deelnemer, mutatietype, tijdstip van de mutatie). 

De komende week ontvangt u een brief met nieuwe inloggegevens voor het portaal van PMA.